Dziady część V. Dziady, które nie spieprzają to ilustrowany gamebook, który nadaje kultowemu dziełu odpowiednią werwę (nareszcie!), obnaża prawdziwe realia epoki romantyzmu, przedstawiając fakty i ciekawostki, o których (nie bez powodu) nie uczyli cię w szkole.
Szerzej wyjaśniamy to w darmowym fragmencie, ale w skrócie: powieść, w której wcielasz się w głównego bohatera i TY na bieżąco decydujesz o jej rozwoju. Tak, coś takiego naprawdę istnieje i jest genialną formą rozrywki – połączeniem gier i książek (czy może być coś lepszego?).
Guślarz został brutalnie zamordowany i pochowany trzy niedziele temu… ale niektórzy mówią, że ciągle widać go chodzącego nocą po wsi. To pewnie głupie wiejskie gadanie, ale… może ma jakiś związek z tym, że ludzie w powiecie wiłkomierskim zaczęli zapadać na dziwną chorobę i padają jak muchy? Kto go zabił? Dlaczego? Co dręczy ludzi z okolic Wiłkomierza?
– Ta książka to trybut dla twórczości wieszcza. Mocno przesadzają ci, którzy uważają, że hołd można mu oddać jedynie patosem (i to nierzadko zakłamanym i fałszującym obraz poety).
– Ta książka przez swą fabułę odsłoni wiele nieznanych powszechnie ciekawostek na jego temat.
– Dzięki tej książce współcześni czytelnicy poznają ludzką, mroczną, chwalebną, wstydliwą, a także nieporadną stronę poety oraz będą mieli okazję dostrzec, którzy bohaterowie i w jakim zakresie byli jego alter ego.
– Czterech odjechanych bohaterów do wyboru (zarówno dobrych… jak i niekoniecznie; zarówno poczytalnych, jak i oderwanych od rzeczywistości – dla każdego z nich rozgrywka będzie inaczej personalizowana).
– Gra liczy ponad 500 paragrafów i będzie można przejść ją na wiele różnych sposobów.
– Autor (ten drugi) kładł podwaliny pod promocję gamebooków w Polsce. Jego pierwszą, napisaną w wieku 19 lat grę możesz za darmo pobrać stąd i sprawdzić, czy warto kupić tę książkę. Przez ostatnie 14 lat, od czasu wydania Tajemnego Oblicza Świata, jego warsztat literacki i zdolności grotwórcze zmieniły się tylko na lepsze.
– Dziady zanudzały cię na śmierć? Zapewne przez to, że ich język i narracja nie przystawały do współczesnych standardów i byłeś zmuszany do ich lektury. Tu będzie inaczej. Oj, zdecydowanie inaczej.
– Ten gamebook nie bierze jeńców – bohater portretowany jako uduchowiony zachowywał się jak buc? Autor kreował postacie według mizoginicznych urojeń? W dramacie pojawiały się sformułowania znane z tajemnych (he, he, już nie bardzo) inkantacji magicznych? Wszystko wyciągniemy na światło dzienne i odpowiednio skomentujemy. To i wiele innych spraw. Nie będziemy udawać, że pewnych rzeczy nie widzimy, bo „na maturze za to punktów nie dostaniecie” (jebać punkty, vivat veritas!)
– Wolisz Słowackiego?… Wyjdź. Aż tak twoich pieniędzy nie potrzebujemy. [Boże, o, naprawdę chce wyjść, zobacz, Adam, co narobiłeś!] Żartowaliśmy, zostań! Pomóż nam wydać tę książkę i przekonaj się, że tak naprawdę Mickiewicz rządzi!
– Myślisz, że do zabicia upiora według mądrości ludowych wystarczył jeno czosnek lub osikowy kołek? LOL. Z tej gry dowiesz się, jaka stosowana powszechnie metoda była naprawdę skuteczna (mam nadzieję, że nie zrobi ci się od niej słabo).
– Myślisz, że Adam Mickiewicz był typowym, względnie grzecznym, mistykiem? LOL. Kościół katolicki dwa jego dzieła umieścił na Indeksie ksiąg zakazanych, a on sam kiedyś na rozgrzeszenie czekał parę dni, bo wyznane przez niego winy zmusiły jego spowiednika do skontaktowania się z Watykanem!
– Myślisz, że o ludowej słowiańskiej i litewskiej oraz o chrześcijańskiej demonologii wiesz wszystko? Cóż… Zobaczymy :)
kartonową planszę, na której znajdować się będzie mapa z miejscem akcji
cztery karty postaci, na który będzie można zapisywać przebieg rozgrywki
cztery kartonowe postacie do wycięcia
podstawki pod wizerunki bohaterów