Kolejna część bestsellerowego dzieła literackiego,
które poruszało (lub usypiało) całe pokolenia!
Teraz w nowej epickiej gamebookowej odsłonie!

Okładka gry paragrafowej "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
Jak to wyjdzie, Słowacki oszaleje z zazdrości

Dziady część V. Dziady, które nie spieprzają to ilustrowany gamebook, który nadaje kultowemu dziełu odpowiednią werwę (nareszcie!), obnaża prawdziwe realia epoki romantyzmu, przedstawiając fakty i ciekawostki, o których (nie bez powodu) nie uczyli cię w szkole.

Przeczytaj fragment
Czym jest gamebook/gra paragrafowa?

Szerzej wyjaśniamy to w darmowym fragmencie, ale w skrócie: powieść, w której wcielasz się w głównego bohatera i TY na bieżąco decydujesz o jej rozwoju. Tak, coś takiego naprawdę istnieje i jest genialną formą rozrywki – połączeniem gier i książek (czy może być coś lepszego?).

Darmowy fragment - sprawdź
Ilustracja z gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" przedstawiająca autora Mikołaja Kołyszkę i unoszącego się nad nim ducha Adama Mickiewiicza

Ponad 500 paragrafów sążnistej rozrywki pełnej niespodziewanych zwrotów akcji. Fabuła oparta na prawdziwym polsko-litewskim folklorze i ludowej demonologii.

Guślarz został brutalnie zamordowany i pochowany trzy niedziele temu… ale niektórzy mówią, że ciągle widać go chodzącego nocą po wsi. To pewnie głupie wiejskie gadanie, ale… może ma jakiś związek z tym, że ludzie w powiecie wiłkomierskim zaczęli zapadać na dziwną chorobę i padają jak muchy? Kto go zabił? Dlaczego? Co dręczy ludzi z okolic Wiłkomierza?

W tej kiążce znajdziesz mieszaninę pięciu rzeczy:

porywającej przygody
Kreska oddzielająca treści na stronie poświęconej grze "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
mocno zrytego humoru
Kolejna kreska odzielająca treści na stronie gry "Dziady, część V"
ciekawostek zakresu historii, wierzeń o bytach nadprzyrodzonych i ezoterycznych odpałów, które nieobce były narodowemu wieszczowi
I jeszcze jedna kreska oddzielająca treści na stronie gry "Dziady, które nie spieprzają"
masy ciekawostek, dzięki którym zaczniesz w końcu rozumieć wiele dziwacznych rzeczy z poprzednich części Dziadów
I jeszcze jedna kreska oddzielająca treści na stronie poświęconej gamebookowi "Dziady, część V"
faktów dotyczących Adama Mickiewicza, których nie bez powodu nie uczą w szkołach (a szkoda, bo może dzięki nim Adaś miałby znowu groupies, a nie tylko znudzonych i przymuszanych do lektury pod groźbą pały uczniów).

Dlaczego ta książka jest zajebista
Okładka gry książkowej "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
Zielona kropka, które jest elementem lp gamebooka "Dziady, część V"

Spodoba się
fanom Mickiewicza!

– Ta książka to trybut dla twórczości wieszcza. Mocno przesadzają ci, którzy uważają, że hołd można mu oddać jedynie patosem (i to nierzadko zakłamanym i fałszującym obraz poety).

– Ta książka przez swą fabułę odsłoni wiele nieznanych powszechnie ciekawostek na jego temat.

– Dzięki tej książce współcześni czytelnicy poznają ludzką, mroczną, chwalebną, wstydliwą, a także nieporadną stronę poety oraz będą mieli okazję dostrzec, którzy bohaterowie i w jakim zakresie byli jego alter ego.

Kropka grafitowa będąca elementem lp gry paragrafowej "Dziady, które nie spieprzają"

Spodoba się fanom
paragrafówek!

– Czterech odjechanych bohaterów do wyboru (zarówno dobrych… jak i niekoniecznie; zarówno poczytalnych, jak i oderwanych od rzeczywistości – dla każdego z nich rozgrywka będzie inaczej personalizowana).

– Gra liczy ponad 500 paragrafów i będzie można przejść ją na wiele różnych sposobów.

– Autor (ten drugi) kładł podwaliny pod promocję gamebooków w Polsce. Jego pierwszą, napisaną w wieku 19 lat grę możesz za darmo pobrać stąd i sprawdzić, czy warto kupić tę książkę. Przez ostatnie 14 lat, od czasu wydania Tajemnego Oblicza Świata, jego warsztat literacki i zdolności grotwórcze zmieniły się tylko na lepsze.

Ilustracja przedstawiająca Adama Mickiewicza - jednego z autorów gry paragrafowej "Dziady, część V"
Kropka żółta będąca elementem landing page'a gry książkowej "Dziady, część V 

Spodoba się ludziom, którzy nienawidzą Mickiewicza!

– Dziady zanudzały cię na śmierć? Zapewne przez to, że ich język i narracja nie przystawały do współczesnych standardów i byłeś zmuszany do ich lektury. Tu będzie inaczej. Oj, zdecydowanie inaczej.

– Ten gamebook nie bierze jeńców – bohater portretowany jako uduchowiony zachowywał się jak buc? Autor kreował postacie według mizoginicznych urojeń? W dramacie pojawiały się sformułowania znane z tajemnych (he, he, już nie bardzo) inkantacji magicznych? Wszystko wyciągniemy na światło dzienne i odpowiednio skomentujemy. To i wiele innych spraw. Nie będziemy udawać, że pewnych rzeczy nie widzimy, bo „na maturze za to punktów nie dostaniecie” (jebać punkty, vivat veritas!)

– Wolisz Słowackiego?… Wyjdź. Aż tak twoich pieniędzy nie potrzebujemy. [Boże, o, naprawdę chce wyjść, zobacz, Adam, co narobiłeś!] Żartowaliśmy, zostań! Pomóż nam wydać tę książkę i przekonaj się, że tak naprawdę Mickiewicz rządzi!

Kropka będąca elementem strony "Dziady, które nie spieprzają"

Spodoba się miłośnikom religioznawczych ciekawostek

– Myślisz, że do zabicia upiora według mądrości ludowych wystarczył jeno czosnek lub osikowy kołek? LOL. Z tej gry dowiesz się, jaka stosowana powszechnie metoda była naprawdę skuteczna (mam nadzieję, że nie zrobi ci się od niej słabo).

– Myślisz, że Adam Mickiewicz był typowym, względnie grzecznym, mistykiem? LOL. Kościół katolicki dwa jego dzieła umieścił na Indeksie ksiąg zakazanych, a on sam kiedyś na rozgrzeszenie czekał parę dni, bo wyznane przez niego winy zmusiły jego spowiednika do skontaktowania się z Watykanem!

– Myślisz, że o ludowej słowiańskiej i litewskiej oraz o chrześcijańskiej demonologii wiesz wszystko? Cóż… Zobaczymy :)

W części V Dziadów będzie można wcielić się w poniższe postacie:

Konrado-Gustaw, jeden z bohaterów gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Karolina, jedna z bohaterek gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Nowosilcow, jeden z bohaterów gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Guślarka, jedna z bohaterek gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
Książka z zestawem gadżetów

Jeśli kupujesz ten zestaw, to oprócz książki otrzymasz:

1

kartonową planszę, na której znajdować się będzie mapa z miejscem akcji

2

cztery karty postaci, na który będzie można zapisywać przebieg rozgrywki

3

cztery kartonowe postacie do wycięcia

4

podstawki pod wizerunki bohaterów

Wizualizacja gadżetów z rozszerzonego zestwu gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
O autorach
Wizerunek Adama Mickiewicza, jednego z twórców gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"

Adam Mickiewicz*

- (przemawiający zza grobu) – trendsetter, który w XIX wieku wynalazł w Polsce romantyczność, poeta i literat, wielki miłośnik ludowych, sprawdzonych wersji spirytyzmu (i to zarówno tych w formie odprawianych na cmentarzu rytuałów, jak i tych polewanych, które jak żadne inne dodają mocy improwizacji), przeciwnik zachodnich nowinek, uduchowiony i patriotycznie zaprawiony (choć może nie w boju) skarb narodowy, dawny kolega i uczeń mistrza Towiańskiego.

*Tak się przedstawił! Brzmiał i wyglądał wiarygodnie. Niestety w zaświatach nie mają dowodów osobistych, więc nie mogliśmy zweryfikować tożsamości ponad wszelką wątpliwość. Za ewentualne podszywanie się innych bytów (w tym złośliwych tricksterów**) nie ponosimy odpowiedzialności. ** Trickster to w żargonie religioznawczym taki odpowiednik zdolnego trolla internetowego, tyle że występującego w opowieściach mitycznych (często w formie złośliwego, ale dowcipnego bohatera o nadnaturalnych zdolnościach).

Okładka 3D gry paragrafowej "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
Wizerunek Mikołaja Kołyszko, jednego z twórców gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"

Mikołaj Kołyszko

– ekscentryczny religioznawca, którego możesz kojarzyć  z podcastu religioznawczego na TikToku (lub na YouTubie  i Spotify), autor pracy Groza jest święta, pisarz gamebookowy znany między innymi z przerwanego cyklu Tajemne Oblicze Świata, researcher, z którego usług korzysta między innymi Marek Krajewski. Były redaktor naczelny Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru i magazynu „Masz Wybór”. Oprócz pewnego rytuału z Adamem Mickiewiczem łączy go to, że człowiek z nazwiskiem Kołyszko również był uczniem i kumplem Towiańskiego i również miał na imię Adam.

Wizerunek Ilony Myszkowskiej, wybitnej ilustratorki gamebooka "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"

Ilona Myszkowska

– ilustracje w książce to jej dzieło. Autorka komiksu internetowego chatolandia.pl, scenarzystka Barw biedy (do których w końcu wróci) i mangi Kawaii Scotland. Wydała kilka rzeczy na papierze – light novel Kawaii Scotland, cztery edycje kalendarza Kartki z datami do zapisywania rzeczy, komiksy Ślimacze opowieści, Kapitan Szyszko i geneza szyszkiego, Bieda Apokalipsa i iGranie z Gruzem oraz grę planszową o tym samym tytule. Trochę współtworzy gry komputerowe: Opowieści z Nyanii i Korpo Tale. W wolnych chwilach szydełkuje pokraczne, acz pocieszne stworzenia, specjalizuje się w zdezorientowanych gołębiach. Wszystko, czego się dotknie, zamienia się w absurd.

Zamów teraz najlepszą opcję dla siebie
Okładka gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
Gra "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" wraz z gadżetami
E-bookowa wersja gry "Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"
Patronie medialni
Logotyp Chatolandii, jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp portalu Niestatystyczny, jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp "Masz Wybór", jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp "Podcastu Religioznawczego", jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp Religii Bez Ściemy, jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp Paragrafki, jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp Fanów Grozy, jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp Mówi Wieko , jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp Magazynu "Histeria", jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają" Logotyp "Paryskich Salonów Romantyków", jednego z patronów gry paragrafowej"Dziady, część V. Dziady, które nie spieprzają"